Pokud máte funkční mycí centrum, možná hledáte způsoby, jak svou investici ještě lépe zhodnotit. Možností máte rovnou několik a všechny mají jedno společné – zaměřují se na spokojenost a na věrnost řidičů.

Faktory, které ovlivňují návratnost investice a ziskovost mycích center
Úspěch a finanční výsledky mycího centra ovlivňuje několik faktorů. Důležitá je správná volba lokality (ideální je automyčku umístit například k čerpací stanici) a samozřejmě také jaký typ automyčky zvolíte.
U investorů, stejně jako u řidičů, v poslední době převládá oblíbenost samoobslužných mycích boxů.
Pro řidiče jejich výhoda spočívá v nepřetržitém provozu a větším pocitu kontroly nad výsledkem.
Investoři na samoobslužných mycích boxech oceňují především poměrně nízkou pořizovací cenu a minimální provozní náklady.
Další výhodou je možnost umístění boxů i na velmi malý pozemek a poměrně rychlá návratnost investice (pořizovací cena mycího centra se třemi boxy se investorům vrátí průměrně kolem 5 let).
Ať už si však vyberete samoobslužné mycí boxy, portálovou nebo kartáčovou linku, jedno mají všechny společné.
Pro maximální ziskovost je nutné věnovat pozornost řidičům a jejich potřebám – a mycí centrum modernizovat, aby měli řidiči důvod vracet se právě k vám.
Čemu věnovat pozornost, pokud chcete ziskovost mycího centra průběžně zvyšovat?
Rozšiřte své mycí centrum o komplexní čisticí zónu
Vše tak říkajíc pod jednou střechou řidiči ocení. Možnost vyčistit nejen exteriér, ale i interiér auta je pro ně příjemným bonusem.
A pro vás ostatně také – proč byste měli nechat zákazníky utrácet u konkurence?
Komplexní mycí zóna je pro řidiče velmi pádným argumentem, proč se vrátit právě k vám. Čím byste měli své mycí centrum vybavit, abyste zákazníkům naplnili všechny jejich potřeby?
- Vysavač pro základní údržbu interiéru,
- tepovač pro odstranění nečistot ze sedaček,
- užitečným doplňkem je také pračka koberečků.
Příjemným bonusem je také samoobslužný prodejní automat, ve kterém si řidiči mohou pořídit drobnosti, jako je například vůně do auta.
Pokud řidičům chcete dopřát skutečný nadstandard, za úvahu stojí také parfémovač, který interiér auta příjemně provoní, společně s dezinfekčním zařízením. Tím si můžete získat plusové body například u taxikářů a dalších profesionálních řidičů, kteří služby mycích center využívají nejčastěji.
Chcete rozšířit své mycí centrum a lépe zhodnotit svou investici? Kontaktujte naše obchodní zástupce, kteří vám poradí, jak vaši automyčku vylepšit.

Investujte do modernizace mycího centra
Jako v každém podnikání, i při provozu mycího centra je důležité sledovat aktuální trendy a na jejich základě pravidelně modernizovat.
Pokud automyčku provozujete déle než pět let, je na čase poohlédnout se, jestli by se nedaly vaše služby vylepšit.
V dnešní době nestačí myčku udržovat provozuschopnou. Dnešní moderní automyčky řidičům vedle „samozřejmostí” jako je rozmanitost programů nabízejí také další funkce. Například mobilní aplikace, které umožňují myčku ovládat na dálku, platit online a sbírat body ve věrnostních programech.
Nepodceňujte pravidelnou analýzu trhu a konkurence. Nejnovější technologie vám mohou zajistit nejen větší zákaznickou loajalitu a s ní vyšší zisky. Mohou také vést k zásadním úsporám (například nižší spotřebou vody a energie) a tím k vyšší efektivitě mycího centra.
Nabídněte řidičům smysluplné věrnostní programy
Výhodné nabídky a slevy jsou věc, na kterou lidi stále slyší. V rámci mycích center můžete řidičům nabídnout věrnostní programy, které budou řidiče motivovat, aby se vraceli právě k vám. Oblíbenou formou jsou například dobíjecí klíče, které mohou zákazníci vkládat přímo do měničky v mycím boxu.
Jedná se o výhodnou kombinaci snadného placení s možností okamžité úspory v podobě slevy z nabitého kreditu.
Rozšíření samoobslužných boxů
Pokud máte dostatek prostoru, nejlepším způsobem, jak zvýšit ziskovost mycího centra, je jeho rozšíření.
Ať už máte tunelovou, portálovou nebo samoobslužnou automyčku, rozšíření kapacity vám umožní během stejného času obsloužit více zákazníků. Investice do rozšíření mycího centra je přitom oproti stavbě nového výrazně nižší.
Nemusíte řešit pozemek, ČOV, ani inženýrské sítě, nejdražší záležitosti máte připravené a stačí se zaměřit na samotný box.
Váháte, jestli se vám rozšíření mycího centra vyplatí a zda je vůbec na vašem pozemku možné? Kontaktujte naše obchodní zástupce, kteří situaci zhodnotí a poradí vám, jak vaše stávající mycí centrum nejefektivněji zhodnotit.
Bonusový tip: Nepodceňujte pravidelný servis
Není nic horšího než myčka vyřazená z provozu kvůli poruše, které šlo snadno předejít. Základem úspěšné a provozuschopné myčky by měla být pravidelná servisní prohlídka. Té byste měli myčku vystavit alespoň jednou kvartálně a vždy před zimním obdobím.
Využijte možnost domluvit si autorizovanou servisní prohlídku. Kontaktovat nás můžete na čísle +420 733 219 798 nebo dispecink@automax-group.com.
Důležitá je také pravidelná renovace automyčky, jak z preventivních důvodů opotřebení materiálu, tak pro modernizaci, která vám může ušetřit spoustu dalších výdajů.
Přečtěte si více o tom, jak je pravidelná renovace mycího centra důležitá a kdy je ideální čas na modernizaci v článku Co se skrývá za úspěchem mycích center? Nejen lokalita a komplexní služby, ale také pravidelný servis a renovace.
V případě jakýhkoliv dotazů nebo nejistoty ohledně zvýšení ziskovosti vašeho mycího centra nás neváhejte kontaktovat na e-mailu dispecink@automax-group.com.